La Junta Local de Seguretat és l’òrgan de coordinació de la seguretat pública a Vilanova del Vallès. Hi van participar: l’alcaldessa, el regidor de governació, el sergent cap i un agent local, el secretari, la directora de la Subdirecció General de la Policia, un tinent i un caporal primer de la Guàrdia Civil, un inspector i un sotsinspector dels Mossos d’Esquadra i el secretari del delegat territorial del Govern de la Generalitat a Barcelona.
Aquesta Junta es reuneix anualment i a partir de les dades de l’any anterior s’avaluen les tasques de seguretat local. És un espai de debat i coneixement per tal de prendre les millors decisions sobre les necessitats i prioritats en matèria de prevenció i seguretat a Vilanova del Vallès. També és un espai de reforç dels mecanismes de coordinació i col·laboració dels diversos cossos de policia.
A partir de la diagnosi de l’estat de la seguretat pública s’orienta la planificació de l’acció policial (actuacions, prioritats i campanyes de prevenció) per tal de garantir la seguretat així com la millora del clima de convivència. Enguany a la reunió es van presentar els punts de vigilància de les càmeres de seguretat que es van instal·lar el mes de maig i que facilitaran les tasques de la policia local i dels mossos d’esquadra.
A grans xifres, la policia local durant el 2017:
- Té un equip d’1 sergent, 2 caporals i 10 agents.
- Va respondre 3.326 trucades telefòniques, patrullar 49.147 km i realitzar 15.792 hores de dedicació al ciutadà.
- Va fer 1.268 regulacions de trànsit a les escoles.
Els grans eixos de la policia local són la proximitat i voluntat de servei a la ciutadania així com vetllar per al compliment de la legislació vigent que afecta les seves competències.