Durant el 2018 les famÃlies més vulnerables s’han beneficiat d’aquest servei que ha suposat un import de 2.000 euros en bonificacions
L’empresa Sorea, juntament amb la col·laboració de Serveis Socials del municipi, ha pogut donar solució al pagament de factures de persones en situació de vulnerabilitat. És el segon any que Sorea i l’Ajuntament firmen aquest conveni i durant el 2018 s’han bonificat 19 factures. Això ha suposat un import bonificat anual de 1956,30 euros.
Els beneficiaris d’aquest servei són aquells col·lectius de persones que es troben en precarietat econòmica i que amb aquesta bonificació es vol contribuir a superar la situació de risc en la qual es troben. Per sol·licitar-ho cal adreçar-se a Serveis Socials del municipi i un cop avaluat cada cas, es tramitarà la bonificació amb Sorea.
D’altra banda, també existeixen altres ajuts i bonificacions sobre la factura de l’aigua , com la tarifa per a llars amb més de tres persones que afecten als conceptes d’aigua i cà non i en poden gaudir aquells habitatges on la unitat de convivència sigui superior a 3 persones, a Vilanova del Vallès 294 famÃlies ja estan acollides en aquesta tarifa, la sol·licitud es pot fer a l’oficina del servei municipal d’aigua, a les oficines de l’Agència Catalana de l’Aigua o en lÃnia, a través de la web de l’ACA.
Com a mesura complementà ria, Sorea també posa al servei de tota la ciutadania diverses formes de flexibilitat de pagament. Pe una banda hi ha el ‘CompromÃs de Pagament’, la més sol·licitada i permet a les famÃlies fraccionar les factures en diversos pagaments sense cap cost addicional. A Vilanova del Vallès, s’ha sol·licitat aquesta forma de pagament en més de 176 factures d’aigua. D'altra banda, ‘12 gotes’ és una opció que permet dotze pagaments regulars i passat l’any es regularitza la possible diferència de consum.
Factura digital per contribuir a la reducció del consum de paper
Sorea ha llançat una campanya per animar els seus usuaris a passar-se a la factura digital i contribuir aixà a reduir el consum de paper i la producció de residus. L’usuari no només podrà rebre les factures de forma digital sinó també la resta de correspondència relativa al servei li podrà arribar a través de correu electrònic. D’aquesta manera, a més, la comunicació és més efectiva i immediata.
Sota el lema Els boscos, vius. I la correspondència, digital, Sorea ha elaborat una campanya que posa el focus en la sostenibilitat medi ambiental i social. D’una banda, la companyia promou reduir el consum de paper alhora que es disminueix la generació de residus, la qual cosa té un impacte directe en la sostenibilitat del planeta. De l’altra, Sorea destinarà l’estalvi que suposa deixar d’enviar aquesta correspondència a una causa social: el Programa de Pobresa Energètica de Creu Roja. La companyia va destinar 325.500 euros al 2018 a fons socials a 157 municipis de Catalunya, de forma que més de 1.500 llars en situació de vulnerabilitat econòmica van pagar zero euros pel seu servei d’aigua. Amb aquesta donació a Creu Roja, SOREA reforça el seu compromÃs en garantir l’accés a l’aigua.
Per cada nou usuari de factura digital, Sorea donarà 1 euro al Programa de Pobresa Energètica de Creu Roja.